piątek, 27 listopada 2020

Priorytet ojców, których dzieci uczą się w szkole


"Powiedzmy to jasno – sukces młodego człowieka nie zależy od ocen, ilości ukończonych fakultetów i zajęć pozaszkolnych. Sukces zależy od wiary w siebie i swoje umiejętności, od sztuki nawiązywania relacji. To jest konkret. Jest takie powiedzonko, że od mierzenia jeszcze nikt nie urósł. Szkoła ma taką tendencję, żeby ciągle wszystko mierzyć, przyrównywać, robić tabele, rankingi, wyznaczać średnie. Na głębsze pytanie – po co to – nie ma nikt zdroworozsądkowej odpowiedzi. Ojcowie niech już nie powielają tego szkolnego schematu. Niech skupią się na wspieraniu dziecka, na wzmacnianiu z nim więzi, nie na wymaganiu wyższej średniej." - mówił Zdzisław Hofman jeden z prelegentów Forum Tato.Net w rozmowie z Dariuszem Cupiałem.

Podczas XII Forum Tato.Net kwestia edukacji z uwzględnieniem obecnej sytuacji nauki zdalnej i problemów z nią związanych była jednym z tematów grup warsztatowych. Ekspertem w tej grupie był Zdzisław Hofman - szkoleniowiec, trener biznesu, socjoterapeuta, założyciel ogólnopolskiej Fundacji Rozwoju Wolontariatu, wieloletni prezes i współtwórca Stowarzyszenia KLANZA, trener Fundacji Szkoła Liderów, tutor, superwizor i trener w Instytucie Tutoringu Szkolnego. Ojciec 3 dzieci, dziadek 3 wnuków.

Ekspert dodaje: "Mój syn pracuje jako psychoterapeuta i mówi, że mnóstwo dzieci przychodzi teraz na diagnozę i terapię. A ile dzieci w ogóle nie dostaje się do gabinetów terapeutycznych, wciąż czeka w kolejce lub w ogóle nie zostaje tam skierowanych… Pracy jest ogrom, ponieważ młodzi ludzie nie radzą sobie w tej sytuacji wyścigu i nierozważnej szkoły, która z racji zmian programowych i strukturalnych weszła w bardzo niebezpieczne rejony. Nie ma przestrzeni na to, co jest korzystne dla konkretnego dziecka, wszyscy skupiają się na zrealizowaniu przeładowanego do granic możliwości programu.

Stąd wszystkim ojcom mogę poradzić tak – jeśli widzisz, że coś w relacji z twoim dzieckiem przynosi dobre efekty, to rób tego więcej. Jeśli widzisz, że coś nie działa, nie powtarzaj tego, spróbuj czegoś innego. Jeśli widzisz, że coś działa, to już tego nie poprawiaj – perfekcjonizm to pierwszy krok do grzechu pychy, jak mówi o. Józef Augustyn, doktor psychologii. Pogoń za wynikiem to pogoń donikąd."

O tym, jaki jest główny priorytet dla ojców, których dzieci uczą się w szkole, o podejmowaniu dialogu ze szkołą i budowaniu relacji z dzieckiem w wieku szkolnym przeczytamy w zapisie rozmowy ze Zdzisławem Hofmanem dostępnym w Czytelni Tato.Net. Zapraszamy do lektury: https://tato.net/czytelnia/artykul/jak-dogadac-sie-ze-szkola


We wpisie wykorzystano fragmenty tekstów z Czytelni Tato.Net https://tato.net/czytelnia


Wpis powstał w ramach zadania "Wzmacniamy kompetencje ojców z powiatu wyszkowskiego" sfinansowanego ze środków Powiatu Wyszkowskiego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz